Dag 4

27 november 2022 - Ayamonte, Spanje

Gisteren laat aangekomen bij ons vakantie adres. Vandaag dus lekker uitslapen.

Na lekker slapen, hebben we een brunch en gaan we wat op het terras zitten. De zon probeert door te komen, maar lukt nog niet heel goed.

Om de dag niet volledig voorbij te laten gaan, willen we de omgeving nog checken. Eerste plan is om het te voet te doen, maar gezien het tijdstip (rond 16.00) gaan we liever met de auto.

We rijden eerst wat rond in de troosteloze wijk. Niemand op straat, alles is dicht. Een enkele auto zien we in de verte rijden. We besluiten naar een ecologisch museum en soort van natuurgebied te rijden. 10 minuten later, rijden we via de lucht van riool door naar het museum. Een grauw zandpad leidt naar een gesloten museum. Openingsuren zijn van 9.30 tot 14.30.

We zien maar weinig moois aan dit stadje en genieten van de omgeving. In de buurt van een riviertje, groeit het groen en lopen we over een wandelpad. En we zien wat leven! Mensen met hun hond lopen hier. Het groen om ons heen, groeit niet hoger dan onze knieën, maar we kunnen wel een lekker ommetje maken. Heen en terug.

Bij de auto zien we een appje of we wat groente kunnen meenemen van de Lidl. Ja, inderdaad, een stukje bekendheid hier. Lidl, Aldi en Decathlon.

We zijn weer thuis rond 18.30. over 15 minuten moeten we in de auto zitten naar de zaal! Dat redden we niet, dus eten we gauw, kleden ons om en loggen in via Zoom. We eten nog gauw de laatste happen na het zingen van het lied.

Het Spaans gaat volledig aan ons voorbij. We blijven dan ook niet hangen voor de breakout rooms.

De dag is weer voorbij en hebben het met onze gastvrouw over de troosteloze omgeving, de karkassen van hotels. Of volledig afgebouwde hotels zonder kozijnen (zie foto) in de ramen. Ze beloofd ons om morgen het mooie ayamonte te laten zien. We zijn benieuwd!