Wat we gaan doen en wat we verwachten

21 november 2022 - Thuis, Nederland

Bijna klaar voor vertrek, toch? Nog even naar de winkel om wat kleine benodigdheden te kopen. Bij de geldmaat de pincode van de creditcard uitproberen. Huh wat? Nou kijk, we hebben dus wel een creditcard, maar we weten er niet met zekerheid de pincode van. Dat is wel nodig, om de borg te kunnen laten reserveren aan de balie van het autoverhuur bedrijf in Madrid. Spannend!

Goed, first things first. Hoe ziet de reis eruit?
Dag 1, vertrekken naar Saint-Denis in Parijs met de auto. Een parkeerplaats zoeken voor 9 dagen. Met de metro naar Montpernasse in Parijs. Daar vertrekt tegen 19:44 de TGV naar Bordeaux. Daar overnachten we.

Dag 2, vertrekken met de TGV naar Hendaye en vanuit daar met een andere trein de grens over naar Spanje. San Sebastián. Daar overnachten we.

Dag 3, vertrekken met een hoge snelheidstrein naar Madrid. Daar een auto huren en dan door naar Zuid-Spanje. Daar blijven we dan t/m dag 8.

Dag 4 t/m 8, verblijf in Zuid-Spanje

Dag 8, ook de vertrekdag. In de ochtend richting Madrid rijden met de huurauto. En dan overstappen op een hoge snelheidstrein naar San Sebastián. Daar overnachten we.

Dag 9, met de trein naar Hendaye. Van daaruit de TGV naar Montpernasse. Van zuid-Parijs met de metro naar Saint-Denis en dan met hopelijk de ongeschonden Jaq naar huis rijden.

Weer
Volgens de buienradar, komen we voor het eerst in droog weer, als we in Zuid-Spanje zijn. Op alle andere plekken regent/miezert of stortregent het. We zullen het wel zien en ons aanpassen naar de omstandigheden. We hebben in principe goede regenkleding. Nadeel is dat de koffers daar niets aan hebben.

Wat hebben we allemaal bij ons?
Per persoon een kleine trolley met kleding en verzorgingsspullen.
Per persoon een rugtas, met wat te eten/boeken en andere kleine reisspullen.

Wat gaan we doen?
Daar hebben we nog geen concrete plannen over. We gaan op donderdag en zondag naar de bijeenkomsten, wellicht een dag mee van deur tot deur en verder wat zwemmen/ontspannen en lekker plezier hebben.
O, ik (Appie) zal ook nog wel eens wat typen in de reisblog!

1. Fam hertogs:
    23 november 2022
    Fijne vakantie !

Groetjes fam hertogs
  2. Appie Post:
    24 november 2022
    Dank dank dank. We proberen ook wat fotos te maken, maar waarschijnlijk wordt dit geen vakantie waar we een diapresentatie van gaan maken, haha.

Hopelijk zijn deze verhalen ook leuk!