Dag 6

27 november 2022 - Vila Real de Santo António, Portugal

Het is alweer zaterdag. We willen vandaag in de velddienst, dus op naar de actie. Beetje haasten in de ochtend, wat ontbijten en door. De actie begint namelijk om 10:30. Voor 11:00u staan ze namelijk niet aan de Spaanse deur. Het is nog een beetje fris (een graad of 10) en tegen 13:00u zal het weer tegen de 20 graden zijn. Dus rond 12:00u gaan de jassen en truien uit en gaan we koffie drinken in het centrum. Met wat cake.

De broeder waar ik mee werk (Alberto), heeft een afspraak om 12:30, dus kan niet veel langer in dienst. We ontmoeten broeders/zusters en een jong broertje (7 jaar ofzo) bij de stand. We raken een beetje aan de praat. We lopen richting het koffie tentje en raken aan de praat met de broeders en zusters bij de volgende 2 stands. (20m van de vorige 2 stands). Tegen 12:30 lopen we de koffie tent binnen en drinken daar wat. Ik drink een espresso en Tiff een theetje. We eten een amandelspijs cake en een chocolade cake. De broeder moet nu rond 13:00u echt naar zijn afspraak, dus we betalen en hij brengt ons naar de auto (Bob, voor de ingewijden onder de lezers).

We willen nog wat lunchen met een broodje/salade thuis, dus gaan nog even langs de supermacado. De Lidl is te druk op zaterdag. (Die ook gesloten is op zondag.) We gaan via een hotel, met prachtig uitzicht. We stappen even uit en genieten van de rust en prachtige omgeving. Wat een enorm verschil met de eerste dag!!! Het weidse uitzicht, de zon, de vriendelijke mensen, het doet ons echt goed. (Zie foto's).  Ook zien we vanuit hier weer onafgemaakte huizen. Het zijn soort van rijtjes woningen, maar dan op een plek met 1 van de beste uitzichten. Ze vragen daarvoor in de maanden aug/september 1000euro per week. Dat is blijkbaar toch niet genoeg motivatie om de bouw af te maken.

Tegen 14:00u (wordt uiteindelijk 14:45) komt een echtpaar met een ander echtpaar studeren. Tiff, ik en onze gastvrouw zitten lekker buiten in de zon. Tegen 15:45 is die zon weg, maar wel nog lekker met een deken. We studeren wat over liefde (1e aspect van de vrucht van de geest). We krijgen wat goede gesprekken, waardoor we bijna te laat naar het vliegveld vertrekken. We gaan de dochter ophalen, die in Faro landt.

Na een ritje van 45 minuten, pikken we de dochter op. We gaan wat eten bij een Supermacado Food center. Zie foto van de parkeergarage en de gezelligheid. Er zijn tientallen eettentjes met in het midden allemaal stoeltjes en tafeltjes/bankjes om te eten. Zo heeft iedereen wat wils. Tiff een hamburger (het vlees van het hamburger wordt ter plekke gemaakt, gebakken) met heerlijke frietjes. Ik heb wat mexicaans gehaald en onze gastvrouw eet iets met vlees (lijkt een beetje grieks achtig). De dochter heeft iets bij McDonald's gehaald. Tevreden rijden we met ons 4 weer naar huis.

Het is alweer laat geworden, dus lekker naar bed. Morgen naar de vergadering. In het Spaans. Deze begint om 11:00u, kijken hoe we dat gaan oplossen met lunch!